Onze Qwoater support staat voor je klaar!

Structureren

archiveren

Archiveren

structureren

Delen

delen

Creëren

creëren

Neem contact op

Neem contact op

Ben je nog geen klant en wil je van start met Qwoater of ben je opzoek naar meer informatie, neem dan contact met ons op via onderstaand formulier. Ook kun je ons even bellen. Wij helpen je graag verder!

Helpdesk

Helpdesk / Knowledge base

Ben je als accountant of administratiekantoor al klant van Qwoater, dan kun je hier terecht met al je vragen. Ook voor support werken wij nauw samen met Loket.nl, via je gebruikelijke login op het helpdeskportaal van Loket.nl kun je ook terecht met al je vragen over Qwoater.

Werkgever?
Bekijk de veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Misschien is jouw vraag al vaker gesteld. Kijk bij de veel gestelde vragen en mogelijk vind je daar al direct het antwoord op je vraag.

Vragen van accountants

Ik wil Qwoater graag gaan gebruiken, wat moet ik doen?

Om te starten met Qwoater kun je je gegevens achterlaten via ons contactformulier of je kunt ons bellen. Wij helpen je dan graag verder. Gemiddeld kun je binnen 5 werkdagen starten met Qwoater.

Wat is voor mij de toegevoegde waarde van Qwoater?

Qwoater ontzorgt je op het vlak van het aanleggen van werkgevers- en werknemersdossiers en de uitwisseling van documenten met je klanten. Wetgeving omtrent privacy en beveiliging wordt steeds strikter, Qwoater helpt je hier direct aan te voldoen en dat tegen een scherp tarief. Kijk in onze brochure voor alle voordelen die Qwoater biedt.

Kunnen mijn huidige dossiers in Qwoater ingelezen worden?

Ja, hiervoor zijn meerdere mogelijkheden. Als je nu nog gebruik maakt van de dossierfunctionaliteit van Loket.nl, dan kunnen al je dossiers en documenten automatisch in Qwoater worden gezet. Wij ondersteunen meerdere mogelijkheden om dossiers snel en veilig in Qwoater onder te brengen. Als je gebruik maakt van een ander digital dossier of als je nog een papieren dossier hebt, neem dan contact met ons op over de mogelijkheden.

Van wie zijn de documenten die in Qwoater opgeslagen zijn?

Die worden in geen geval eigendom van Qwoater, maar blijven behoren tot de oorspronkelijke eigenaar. Dat kun jij zijn of je klanten, afhankelijk van het document. Wij bieden alleen het platform om documenten veilig op te slaan en te delen met je klanten.

Zijn mijn documenten veilig bij Qwoater?

Wij richten ons juist op de veiligheid van jouw documenten, zodat jij dat niet meer hoeft te doen. Zowel organisatorisch als technisch nemen wij maatregelen om de veiligheid van jouw documenten en dossiers te waarborgen en zijn wij gecertificeerd.

Hoe lang bewaart Qwoater documenten?

Vanuit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is het verplicht documenten te vernietigen zodra de vernietigingstermijn bereikt is. Qwoater bewaakt automatisch deze vernietigingstermijnen op basis van het type document*. Zo wordt een arbeidsovereenkomst op een ander moment verwijderd dan een kopie van een identiteitsbewijs. Download onze infographic voor meer informatie over de automatische bewaking van vernietigingstermijnen door Qwoater.

 

*Automatische vernietiging is niet beschikbaar binnen het voormalige Qwoater Lite model.

Ik heb een vraag over het gebruik van Qwoater, waar kan ik terecht? Waar vind ik handleidingen en instructiemateriaal? Hoe kan ik nieuwe documenttypes aanvragen of ideeën voornieuwe functionaliteit aandragen?

Voor al je vragen over het gebruik van Qwoater of voor het aandragen van ideeën / suggesties voor nieuwe documenttypes en functionaliteit neem je contact op met onze helpdesk. Onze helpdesk is onderdeel van de helpdesk van Loket.nl, je kunt als accountant inloggen in het helpdeskportaal.

Vragen van werkgevers

Ik wil Qwoater graag gaan gebruiken, wat moet ik doen?

Als je Qwoater wilt gaan gebruiken, dan kun je dit aangeven bij je accountant of administratiekantoor. Zij helpen je graag verder. Indien zij nog niet bekend zijn met Qwoater, dan kun je hen attenderen op onze website.

Wat is voor mij de toegevoegde waarde van Qwoater?

Met Qwoater digitaliseer je je personeelsdossiers op een veilige en gemakkelijke manier. Bovendien kun je je dossiers direct veilig met je personeel delen. Alle voordelen van Qwoater lees je in onze brochure.

Kunnen mijn huidige dossiers in Qwoater ingelezen worden?

Qwoater biedt verschillende mogelijkheden om dossiers in te lezen. Neem contact op met je accountant of administratiekantoor om de mogelijkheden te bespreken.

Van wie zijn de documenten die in Qwoater opgeslagen zijn?

Die blijven het eigendom van hun oorspronkelijke eigenaar, Qwoater wordt in geen geval de eigenaar van documenten die in Qwoater opgeslagen worden. Jouw personeelsdossiers blijven dus van jou.

Zijn mijn documenten veilig bij Qwoater?

Wij richten ons juist op de veiligheid van jouw documenten, zodat jij dat niet meer hoeft te doen. Zowel organisatorisch als technisch nemen wij maatregelen om de veiligheid van jouw documenten en dossiers te waarborgen en zijn wij gecertificeerd.

Hoe lang bewaart Qwoater documenten?

Vanuit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is het verplicht documenten te vernietigen zodra de vernietigingstermijn bereikt is. Qwoater Extended bewaakt automatisch deze vernietigingstermijnen op basis van het type document*. Zo wordt een arbeidsovereenkomst op een ander moment verwijderd dan een kopie van een identiteitsbewijs. Download onze infographic voor meer informatie over de automatische bewaking van vernietigingstermijnen door Qwoater Extended.

 

*Automatische vernietiging is niet beschikbaar binnen het voormalige Qwoater Lite model.

Ik heb een vraag over het gebruik van Qwoater, waar kan ik terecht? Waar vind ik handleidingen en instructiemateriaal?

Voor al je vragen over het gebruik van Qwoater of voor handleidingen kun je terecht bij je accountant of administratiekantoor.

download de brochure
voor accountants

download de brochure
voor werkgevers

Aanmelden
Nieuwsbrief